Close the menu

آموزش سایت امپراطور

سوالات متداول از امپراطور

خدمات ارائه شده به کاربران توسط امپراطور

راهنمای سایت امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

اطلاعات مفید در امپراطور

سوالات متداول از امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

آموزش سایت امپراطور

نظر سنجی

ما را با نظرات سازنده خوی یاری نمایید. امپراتور تمام این نظرسنجی ها را بررسی کرده و پیشبرد اهداف کلان خود و کسب رضایت مشتریان به اظهارنظرات شما عزیزان ارج می نهد.

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

سامانه رسیدگی به شکایت

شما می توانید درخواستها و شکایات خود را با انتخاب آیکن ثبت شکایت ارسال نموده و نتیجه آن را با استفاده از کد رهگیری مربوطه که پس از تکمیل فرم به شما ارائه خواهد شد ، در صفحه پیگیری شکایات مشاهده نمائید. از صبوری شما جهت تکمیل کامل فرم و صرف زمان جهت دریافت پاسخ سپاسگزاریم.

 
 
  • Flight radar
  • اطلاعات و قیمت پرواز
  • تبدیل تاریخ و ساعت
  • نرخ ارز
Please Wait . . .

قوانین و مقررات


لطفا پیش از استفاده و بهره مندی از هرگونه اطلاعات و خدمات از طریق این وب سایت، شرایط و مقررات استفاده را با دقت مطالعه فرمایید. با دسترسی، استفاده و بهره مندی از هر یک از محتوا، اطلاعات و خدمات وب سایت امپراتور که ارائه دهنده خدمات رزرو بلیط هواپیما است، شما موافقت خود را با شرایط و مقررات اعلام نموده اید. لطفا چنانچه حتی با یکی از موارد زیر موافق نیستید، از این وب سایت استفاده نفرمایید.

تغییرات شرایط و مقررات در همین صفحه به روز رسانی خواهد شد و استفاده مستمر شما از این وب سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.



شرایط و ضوابط عمومی

۱  - وب‌سایت امپراتور  طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲ - خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت امپراتور جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و... از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت امپراتور و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

۳ - اطلاعات شخصی کاربران در امپراتور کاملاً محرمانه است. امپراتور  تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت امپراتور اطلاع دهد.

۴  - کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵ - کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت امپراتور اصلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶ - وب‌سایت امپراتور به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

۷ - هرگونه سوء استفاده از نام امپراتور ، سایت اینترنتی امپراتور ، مکاتبه از طرف امپراتور و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

۸ - وب‌سایت امپراتور  اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مطرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

۹ - هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها و قطارها در سایت امپراتور ، شامل نام ایرلاین‌ها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها و قطارها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌های موبایلی، رسانه‌های چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازه‌ی کتبی از مدیریت امپراتور ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.


شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما

۱  - عملیات خرید بلیط در وب‌سایت امپراتور مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

۲ - طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

۳ - هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و امپراتور ، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

۴  - بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

۵ - در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.

لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

۶ - پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ایمیل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

۷ - هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.

۸ - لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.

۹ - در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌  الزامی است.

۱۰ -  نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و امپراتور در این مورد مسئولیتی ندارد.

۱۱  -  در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد.

۱۲ -  لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

۱۳ -  خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

۱۴-  طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

۱۵-  بر اساس قوانین موجود، صدور بلیط در مسیرهای عتبات عالیات برای اتباع کشورهای افغانستان، هند، بنگلادش و پاکستان مقدور نیست و درصورت خرید بلیط توسط این افراد، تمام مسئولیت‌های بعدی، بر عهده‌ی خودِ کاربر خواهد بود.

۱۶-  پرداخت رزرو کننده تنها به معنی درخواست خرید توسط ایشان بوده و خرید بلیط پس از دریافت بلیط ها از طریق ایمیل، پیامک یا فکس قطعی خواهد شد. با توجه به گستردگی تامین کنندگان، تفاوت و ناهماهنگی سیستم ها و اختلالات شبکه ای، در برخی مواقع ممکن است درخواست خریدی توسط تامین کنندگان پذیرش نشود یا خطایی در نمایش ظرفیت خالی و قیمت پروازهای آنها رخ دهد. در این موارد امپراتور پس از اطلاع مسافرین امکان رد درخواست خرید و استرداد مبلغ پرداختی بعلاوه 50،000 ریال بابت جریمه عملکرد خطایش به ازای هر نفر را خواهد داشت.همراه داشتن مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی، شناسنامه یا گذرنامه)‌ جهت پذیرش در فرودگاه و سوارشدن به هواپیما الزامی است. گذرنامه مسافرین در پروازهای خارجی می بایست از شروع سفر دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد که مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده رزرو کننده خواهد بود. مسئولیت رعایت الزامات قانونی، صحت اطلاعات و اعتبار مدارک کارت ملی و شناسنامه در پروازهای داخلی و ویزا و گذرنامه در پروازهای خارجی بر عهده رزرو کننده است. همچنین حضور مسافرین یک ساعت قبل از پروازهای داخلی و سه ساعت قبل از پروازهای خارجی در فرودگاه جهت انجام امور پذیرش ضروری می باشد.


شرایط و ضوابط رزرو و خرید چارتر


۱-  پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و در یک درصد مواقع ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و درصورت خرید بلیط جایگزین، هزینه‌ی بلیط از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. امپراتور تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

۲-  در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط به‌طور کامل استرداد خواهد شد.

۳-  در صورت ابطال یا تاخیر بیش از 2 ساعت در پروازهای چارتری ارسال بلیط مهر شده الزامی است.

۴-  قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین 2 تا 12 سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.


قوانین کنسلی بلیط پروازهای داخلی ( سیستمی )

توجه:  ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود.  بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، 5 دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، امپراتور مسوولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.



قوانین بار مجاز خطوط هوایی در پروازهای داخلی


شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط قطار


بلیط

۱- در صورت تمایل به داشتن جا برای طفل زیر دو سال باید از گزینه‌ی کودک استفاده شود، در غیر این صورت مبلغ بیمه (ده درصد بهای بلیط بدون اختصاص جا) لحاظ خواهد شد.

۲-  افراد 2 تا 12 سال نیم‌بها حساب می‌شوند، لذا باید از گزینه‌ی کودک استفاده شود .

۳-  صدور بلیط برای افراد ذکور زیر 6 سال در کوپه‌ی ویژه‌ی خواهران مشکلی ندارد. در صورت صدور بلیط برای سنین بالاتر در این کوپه، این بلیط مسترد خواهد شد.

۴-  در صورت استفاده‌ی نادرست از سهمیه‌ها، بلیط باید استرداد شود .

۵-  از دریافت بلیطی که به نام شما نیست یا بلیطی که مخدوش و دارای قلم خوردگی است، خودداری کنید .

۶-  بلیط باید به نام مسافر باشد. از وارد کردن اسامی تکراری یا مخفف جدا خودداری کنید. دارندگان بلیط‌های غیر همنام، بدون بلیط تلقی می‌شوند.

۷-  جانبازان و خانواده‌ی معظم شهدا برای خرید باید تعداد افراد مشمول را در کادر مقابل گزینه‌ی جانباز یا شاهد وارد کنند.

۸ - در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز در هنگام صدور بلیط، همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام سوار شدن به قطار الزامی است .

۹ -  در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، بایستی حداقل 3 ساعت بین رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.

۱۰-  فقط تا 24 ساعت قبل از حرکت، رزرو بلیط با امکان خرید غذا انجام می پذیرد.


کوپه‌ی دربست

۱-  با توجه به اینکه امکان رزرو بلیط با نام و تعرفه‌ی تکراری در سامانه‌ی فروش اینترنتی امکان‌پذیر نیست، در صورتی که قصد دربست کردن کوپه را دارید از گزینه‌ی «کوپه‌ی دربست» استفاده کنید. به این صورت که ابتدا تعداد دقیق مهمان‌ها را در قسمت مربوطه وارد کنید (تعداد بزرگسال و کودک) و سپس تیک «کوپه‌ی دربست» را بزنید و بعد گزینه جست و جو را انتخاب کنید در غیر اینصورت کوپه دربست نخواهد شد.

۲-  برای دربست کردن کوپه در صورتی که تعداد مهمان ها کمتر از تعداد صندلی‌های کوپه باشد، باید گزینه‌ی «کوپه‌ی دربست» را انتخاب و تعداد واقعی مهمان‌ها را در قسمت مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که؛ اسامی تمامی مهمان‌ها باید در قسمت مشخصات ثبت شود. به طور مثال برای یک خانواده متشکل از پدر، مادر و یک فرزند کودک، تعداد 3 مسافر را انتخاب کنید و سپس برای دربست کردن کوپه، تیک «کوپه‌ی دربست» زده شود .

۳-  طفل نمیتواند در کوپه دربست باشد، در صورتی که فرزند طفل دارید و قصد دارید کوپه را دربست کنید بایستی نوع مسافر را کودک انتخاب نمایید.


چاپ بلیط

۱- با استفاده از گزینه‌ی «چاپ بلیت» که در صفحه‌ی «بلیط‌ها» نمایش داده می‌شود، بلیط خود را چاپ کنید و با همان برگه به قطار سوار شوید .

۲-  چاپ بلیط در کلیه‌ی ایستگاه‌های دارای فروش بلیط و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت 10.000 ریال برای هر برگ امکان‌پذیر است .

۳-  دقت کنید تمامی بلیط‌ها بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ شود . لطفا از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری کنید.

۴-  در صورت عدم دریافت نسخه‌ی چاپی بلیط، تمامی مسئولیت‌های بعدی با خود مهمان خواهد بود. (در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.)


استرداد بلیط

۱-  بلیط‌هایی که به‌صورت حضوری از شرکت امپراتور تهیه شده‌اند، تا یك ساعت پس از صدور، به شرط عدم حركت قطار و باز بودن مركز فروش، در مركز صادر كننده‌ی بلیط با پرداخت كامل بهای آن به مسافر قابل استرداد هستند.

۲-  طبق قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بلیط قطارهای مسافری دركلیه‌ی مراكز فروش بلیط (در ساعات كاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی كارت شناسایی معتبر از جمله: (كارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) طبق مقررات زیر قابل استرداد بوده و نیازی به مراجعه به مراكز خرید بلیط نیست.

ـ تا ساعت 12 روز قبل از حركت قطار، 90 درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود.

ـ از ساعت 12 روز قبل از حركت تا سه ساعت پیش از حركت قطار، 70 درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود.

ـ از سه ساعت مانده به حركت تا لحظه‌ی حركت قطار، 50 درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود.

ـ استرداد بلیط پس از حركت قطار امكان‌پذیر نیست.

۳-  بلیط‌هایی که به صورت آنلاین از سایت امپراتور خریداری شده‌اند نیز مطابق با قوانین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل استرداد هستند.

۴-  امکان استرداد آنلاین بلیط‌های قطار تا 90 دقیقه قبل از حرکت قطار امکان‌پذیر است، پس از آن برای استرداد بلیط بایستی به صورت حضوری به دفتر آژانس مراجعه کنید.

۵-  بلیط‌‌هایی که از مراکز خرید دیگری تهیه شده یا به صورت حضوری از شرکت امپراتور خریداری شده باشند، تنها به صورت حضوری قابل استرداد هستند.

۶- بازپرداخت خسارت به بلیط‌هایی که مشمول دریافت خسارت شده‌اند، صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائه‌ی کارت ملی مسافران و نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.

۷- برای استرداد بلیط در مراکز فروش، بلیط چاپ شده و کارت شناسایی مسافر را همراه‌تان داشته باشید.

۸-  با توجه به اینکه ساعت ثبت درخواست استرداد قطار بر اساس ساعت ثبت استرداد در شرکت ریلی مربوطه محاسبه می‌شود.  بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، لطفا 10 دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در قوانین را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، امپراتور مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.


شرایط و ضوابط خرید اینترنتی هتل از اپلیکیشن امپراتور

۱-  مسئولیت کلیه‌ی رزروهای ثبت شده بر عهده‌ی امپراتور است و امپراتور ا تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید و دریافت نامه اقامت (واچر)، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات هتل بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف هتل نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجه گردد، در این‌گونه موارد امپراتور تمام تلاش خود را می‌نماید تا برای مسافرین خود، هتل و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مشتری، مبلغ را به صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور نماید.

۲-  اطلاعات هتل ها و مراکز اقامتی ارائه شده در امپراتور، به صورت مستقیم از منابع رسمی (هتل ها، مراکز اقامتی و ...) دریافت شده است. به علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تایید صحت آنها بر عهده همان منابع می باشد. امپراتور تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی نماید.

۳-  اگر مالکیت هتل‌ها با امپراتور بود، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می نمود ولی هتل‌ها ممکن است در مواردی در ارائه خدمات اعلام شده کوتاهی نمایند، در اینصورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با امپراتور درمیان گذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از خدمات اقامتگاه حذف نماییم.

۴-  در روزهای پر مسافرِ سال، هتل‌ها قوانین خاصی را اجرا می‌کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارائه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارائه سرویس‌های اتاق به صورت تخت اشاره نمود.

۵-  احراز هویت با کارت ملی و یا شناسنامه و احراز شرایط محرمیت، تنها وجود نام زوج در شناسنامه همسر است، در برخی هتل ها صیغه‌نامه با مهر برجسته نیز پذیرفته می‌شود ولی این پذیرش عمومیت ندارد؛ اقامتگاه ها در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اتاق ها ممانعت نموده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌نمایند.

۶-  هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقی‌مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمه‌ی استرداد از مسافر دریافت کند. سیاست هتل‌داران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، امپراتور را از تصمیم خود مطلع نمایید تا جریمه کمینه گردد. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از امپراتور خرید کرده اید، واریز خواهد شد.

۷-  برای پذیرش بانوان که بصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت ها و سازمان ها مبنی بر ماموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت براحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.

۸-  عملیات خرید بلیط در امپراتور مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیک ایران بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی ، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید آگاهی کامل دارد.


شرایط و ضوابط  خرید اینترنتی واچر CIP فرودگاه مهرآباد


۱- انجام خدمات  CIP مستلزم حضور مسافر حداقل یک ساعت و نیم قبل از پرواز در جایگاه است.

۲-  همراه داشتن کد CIP الزامی است. این کد در واچر CIP و نیز در پیامک خرید ارسالی به مسافر موجود است.

۳- خدمات CIP بدون در نظر گرفتن ترمینال پروازی، همگی در ترمینال 1 انجام خواهد شد .

۴-  استرداد واچر CIP بدون جریمه صورت می‌گیرد.


شرایط و مقررات آژانس های مسافرتی:


همکاران حق فروش بلیط پروازهای سیستمی با مبلغ بالاتر از نرخ را نخواهند داشت. همچنین کنسلی پروازهای سیستمی مطابق بخشنامه شرکت های هواپیمایی انجام خواهد شد و همکاران حق دریافت جریمه مازاد را نخواهند داشت. در صورت عمل تمام مسئولیت های مربوطه بر عهده ایشان خواهد بود.

کلیه تغییرات پرواز به شماره ثبت شده به هنگام رزرو اطلاع داده خواهد شد. در صورت ثبت شماره خویش، مسئولیت اطلاع رسانی به مسافر برعهده ایشان خواهد بود.

همکاران متعهد می گردند تنها خود از نام کاربری خویش استفاده نمایند. در صورت اطلاع از عمل خلاف، امپراتور حق مسدود سازی کاربری را خواهد داشت.


شرایط و مقررات گارانتی ارزانترین قیمت:


برای درخواست گارانتی بهترین قیمت بر روی پروازهای سیستمی باید شرایط ذیل موجود باشد:

پرواز یکسان: درخواست می بایست برای پروازی مشخص (شماره پرواز، تاریخ پرواز و کلاس پروازی یکسان) ارسال شود.

شرایط یکسان: درخواست می بایست برای رزروهایی با شرایط کنسلی یکسان ارسال شود.

مرجع معتبر: مرجع درخواست می بایست دارای مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری باشد.

موجود بودن: در زمان درخواست، پرواز از طریق مرجع قابل رزرو باشد.



شرایط و مقررات گارانتی اعتبار چارترکننده:


برای درخواست گارانتی اعتبار چارترکننده بر روی پروازهای چارتری که اولین بار توسط امپراتور ابداع شده است باید شرایط ذیل موجود باشد:

این گارانتی شامل نبود نام مسافرین در لیست پرواز و عدم آگاهی مسافرین از تعجیل یا کنسلی پرواز است.

این گارانتی شامل شرایط مختلف جریمه های کنسلی بلیط پروازهای چارتری نمی باشد.

جهت دریافت مبلغ بلیط جایگزین تهیه شده در فرودگاه تا 2 برابر مبلغ پرداختی اولیه، می بایست اصل بلیط خریداری شده در فرودگاه برای ما ارسال گردد.

جهت انجام تعهدات گارانتی، مسافرین با درخواست ما می بایست نسبت به تغییر پرواز خود همکاری کنند.

چنانچه مسافرین مایل به تغییر پرواز خود نباشند می توانند نسبت به کنسلی بلیط و استرداد مبلغ پرداختی درخواست نمایند.

ما نسبت به تاخیرات اعلام نشده توسط هواپیمایی یا مشکلات بروز پیدا کرده به علت عدم بررسی بلیط توسط مسافر متعهد نیستیم.


شرایط و مقررات بیمه کنسلی پرواز:


شرایط استفاده از بیمه کنسلی پرواز که اولین بار توسط امپراتور  ارائه شده است به شرح ذیل می باشد:

عبارت "بیمه" اصطلاحی برای پرداخت تشویقی شرکت امپراتور بوده که طی یک قرارداد خصوصی برعهده گرفته است.

چنانچه کنسلی یا تعجیل و تاخیر پرواز در فرودگاه اتفاق بیفتد و نیاز به ارسال اصل بلیط مهر شده باشد، ما هزینه ارسال را بیمه خواهیم کرد.

چنانچه کنسلی یا تعجیل و تاخیر بیش از دو ساعت پرواز زودتر از زمان پرواز اعلام شود، ما تهیه بلیط جایگزین برای شما را بیمه خواهیم کرد.

این بیمه تا 20 هزار تومان مازاد بر پرداخت اولیه شما را جهت تهیه بلیط جایگزین پرداخت خواهد کرد.

تاریخ پرواز بلیط جایگزین می بایست حداکثر سه روز قبل یا بعد از پرواز اولیه باشد.

این بیمه مربوط به پروازی است که مستقیما توسط هواپیمایی کنسل شده باشد و پروازهای وابسته را شامل نمی شود.

این بیمه به بلیط جایگزینی که توسط ما تهیه نشود تعلق نخواهد گرفت.

این بیمه مشمول رزروهای تلفنی و رزروهای آژانس های مسافرتی نیست.


شرایط و ضوابط برای خرید بلیط اتوبوس


جزئیات بلیطهای اتوبوس نمایش داده‌شده در سامانه اعم از قیمت، نوع اتوبوس، ساعت و تاریخ حرکت توسط شرکت‌های مسافربری تعریف می‌شود و سامانه امپراتورتنها آن‌ها را جهت خرید ارائه می‌کند؛ بنابراین مسئولیت هرگونه مغایرت احتمالی بر عهده شرکت مسافربری مربوطه است.

قیمت بلیت‌های ارائه‌ شده در سایت کاملا معتبر و به‌روز بوده و توسط شرکت‌های مسافربری ثبت می‌گردد.

قیمت بلیط خریداری شده از امپراتور تفاوتی با قیمت بلیط خریداری شده به شکل حضوری ندارد و سامانه هیچ مبلغ اضافه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند.

قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیت های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.

تمام بخش‌های عمليات خريد بليت در امپراتور  مشمول قوانين جاري تجارت الکترونيک در کشور بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.


شرایط خرید بلیط

پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و...) از طريق اين سامانه امکان پذير نیست.

اطلاعات خرید شما از طريق پيام کوتاه و پست الکترونيک ارسال می‌گردد، لذا مسئوليت درستی شماره تلفن همراه و پست الکترونيک بر عهده خريدار است.

ارائه شماره بلیت به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید.

خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره 12 رقمی بلیط را به تلفن همراه شما ارسال نماید.

حداقل 30 دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسال‌شده به تلفن همراه شما) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.

 

شرايط استرداد

قوانین استرداد بلیط سازمان حمل و نقل در حال حاضر به این صورت می باشد که اگر تا یک ساعت قبل از حرکت بلیط خود را مسترد(کنسل) نمایید 10درصد و بعد از آن 50درصد مبلغ بلیط کسر می شود

نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند. 

در صورتی که خرید از طریق کارت هدیه و یا کارت هایی که دارای حساب مسدود می باشند خریداری شده باشد، امکان استرداد وجود ندارد.

وجه حداکثر ظرف 48 ساعت به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است

فقط بلیط هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند

فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.

هنگام عودت وجه مبلغ 5000 ریال از بابت هزینه خدمات بانکی از کل مبلغ کسر خواهد شد.



قرارداد ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری در تورهای خارجی

این قرارداد فی مابین (کاربر مهمان) منفرداً یا به نمایندگی تام الاختیار که از این پس " گردشگر " نامیده میشود از یک طرف و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری امپراتور پرواز ایرانیان که از این پس " کارگزار " نامیده می شود به منظور استفاده از برنامه گشت به شرح مندرج در این قرارداد منعقد می گردد .


ماده 1 :

الف ) مشخصات گردشگر یا گردشگران و شرح خدمات :

تبصره 1: کارگزار موظف است نسخه ای از برنامه کامل گشت و برنامه تبلیغاتی را به قرارداد حاضر الحاق و به گردشگر تحویل دهد.

تبصره 2 : حضور فردی به عنوان راهنما یا لیدر برای اجرای برنامه های تور در کلیه مراحل تور الزامی است .

تبصره 3 : در خصوص بند 3 از قسمت "ب" اصل بر عادی بودن روادید است لیکن چنانچه گردشگر اصرار بر اخذ روادید به شکل فوری داشته باشد مسئولیت های ناشی از آن بر عهده گردشگر خواهد بود ( موضوع تبصره ذیل ماده 20)


ماده 2 : موضوع قرارداد :

موضوع این قرارداد تعیین حدود وظایف و مسئولیتهای طرفین قرارداد و همچنین نرخ خدمات گردشگری جهت ارائه خدمات بشرح مندرج در قرارداد بر مبنای واحد پول ملی ایران می باشد .


ماده 3 : شرایط قرارداد :

چنانچه گشت از سوی کارگزار قابل اجرا نباشد ، کارگزار موظف است حداقل یک هفته قبل از تاریخ اجرای گشت مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع گردشگر رسانده ، نسبت به استرداد کل وجوه دریافتی از گردشگر اقدام نماید .

تبصره 1: چنانچه در بازه زمانی مقرر به هر دلیل ، کارگزار ابطال گشت را اعلام ننموده ، مبلغ دریافتی را به مسافر باز نگرداند ، باید به تناسب مبلغ وصولی از گرشگر جریمه اضافی پرداخت کند .

تبصره 2: چنانچه عدم انجام سفر به دلیل لغو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی باشد مسئولیت خسارات مرتبه هتل و ... به عهده کارگزار نمی باشد 


ماده 4 :هتل :

4-1 : ساعت تخلیه اتاقهای هتل بر اساس مقررات مندرج در واچر هتل بوده گردشگر موظف به رعایت آن می باشد .

تبصره : در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط گردشگر ، هیچ مبلغی به گردشگر مسترد نخواهد شد .

4-2 : گردشگران انفرادی ( تک نفره ) به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند .

4-3 پس از ورود و پذیرش در هتل ، در صورت خروج مسافر از هتل بدون هماهنگی و تایید امپراتور ، وجهی بابت عدم استفاده از آن به مسافر مسترد نمی گردد .

4-4 نظر به اینکه سیاستهای قابل اجرای هتل با کارگزاران متفاوت از شرایط پذیرش و ابطال رزرو مسافر به صورت انفرادی است لذا تنها مفاد این متمم و واچر صادره بر روابط مسافر با الی گشت در خصوص شرایط ابطال جای ذخیره شده قابل اجرا می باشد .

4-5 با توجه به تنوع اتاقهای موجود (Type rooms ) در هتل ها ، در اتاقهای سه تخته (Triple) وجود سه تخت استاندارد یا دو تخت همراه با یک تخت اضافه (Extra) و نیز سایز اتاق ، کاملا بستگی به شرایط موجود در زمان پذیرش مسافر (Subject to availibility ) اتاقها دارد .

4-6  شرایط انصراف و استرداد ، هتل

هزینه ابطال رزرواسیون هتل یا عدم استفاده از آن حسب مورد بستگی به سیاست هتل دارد :

برخی هتلها از لحظه خرید غیر قابل استرداد می باشند ،

برخی هتلها از تاریخ خاصی بعد از خرید غیر قابل استرداد می باشند ،

و برخی در صورت عدم استفاده ، هزینه یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می شود ،

با توجه به اینکه کلیه شرایط فوق در واچر قید می شود لذا در صورت درخواست ابطال رزرو بر اساس آن اقدام میگردد .


ماده 5 :پرواز

 در خصوص پرواز ، شرایط ابطال بر اساس مقررات شرکت هواپیمایی می باشد و در خصوص سایر خدمات از جمله هتل ، بیمه و ... هزینه ابطال براساس بخشنامه نرخی تامین کننده خدمات مزبور می باشد همچنین کارگزار می تواند در خصوص ابطال جهت هر مسافر علاوه بر هزینه ابطال ، پنجاه هزار تومان بابت هزینه خدمات صدور و ابطال (service charge) دریافت نماید .

ماده 6 : کارگزار موظف است در صورت ابطال پرواز از سوی ایرلاین موضوع این قرارداد، مساعی خود را جهت اعزام گردشگران با اولین پرواز بعدی با توافق و رضایت گردشگران به کار گرفته لذا تغییرات احتمالی نرخ پرواز مورد نظر با پرواز ابطال شده از سوی کارگزار قابل تعدیل خواهد بود.

ماده 7 : چنانچه در برخی مقاصر در بدو ورود گردشگر به فرودگاه کشور مقصد ، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری و هنگام مراجعت در فرودگاه به گردشگر عودت خواهد شد ، هیچگونه مسئولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بو د .

تبصره : مسافر متعهد است طبق مقررات بین المللی پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت قبل در فرودگاه بوده و مراحل پذیرش ، اخذ کارت پرواز و حضور برای گیت خروجی را طی نماید .


ماده 8 : تضمین

در صورتیکه از سوی مقامات کشور مقصد تضمینی از کارگزار اخذ شود ، گردشگر موظف است به همان میزان تضمین را به کارگزار تسلیم نماید .

تبصره : گردشگران پس از بازگشت از سفر ، جهت دریافت تضمین سپرده شده لازم است با در دست داشتن اصل گذرنامه و تصویر صفحه مربوط به مهر ورود و خروج کشور مقصد به کارگزار مراجعه نماید و کارگزار موظف است پس از تایید اصالت و صحت مدارک فوراً نسبت به عودت تضمین اقدام نماید .

ماده 9 : در صورتیکه در روادید صادره مدت زمان مشخصی جهت اقامت پیش بینی شده باشد ، چنانچه هر یک از گردشگران از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیین شده خودداری نمایند ، کارگزار مجاز است با ارائه مدارک مستدل معادل هزینه خسارت وارده را از طریق ضبط ضمانت نامه به نفع خود دریافت دارد .

 ماده 10 : در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد ، کارگزار در این خصوص مسئولیتی نداشته و در صورتیکه کارگزار درین خصوص هر گونه هزینه ای متقبل شده باشد بابت صدور ویزا ، تهیه بلیط ، رزرو هتل و ... می تواند هزینه های انجام شده را از مبلغ کل تور کسر و مابقی را مسترد نماید .

ماده 11 : در صورتیکه گردشگر برای سایر گردشگران یا سرپرست گروه ، راهنمایان محلی و در کل کسانی که در اجرای گشت نقش داشتند مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئون و اخلاق عرفی در کشور مربوطه گردد ، سرپرست گروه موظف است بنا به صورتجلسه و گواهی دیگر اعضای گروه حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص آن گردشگر اتخاذ نموده و مراتب را جهت اقدام به کارگزار مجری گزارش نماید.


ماده 12 : هزینه های انصراف از تور :

در صورت انصراف ارادی کتبی گردشگر از همراهی گشت (تور) در بسته های مسافرتی از پیش تعیین شده ، تا یکماه قبل از پرواز20% قیمت تور ، از یکماه تا 21 روز مانده به پرواز30% قیمت تور، از 21 روز تا 72 ساعت مانده به پرواز50% قیمت تور، کمتر از 72 ساعت مانده به پرواز70% قیمت تور به عنوان جریمه کسر و مابقی مسترد می شود.ولی در صورت دریافت پرواز تک به علاوه هتل طبق قوانین نرخی هر یک اقدام خواهد شد.

تبصره : در صورتیکه مسافر بدون اطلاع قبلی از انجام سفر خودداری ورزد ( نوشو) کلیه هزینه های مربوط محاسبه می گردد

ماده 13 : در خصوص ثبت نام گروهی در شرایط عادی (غیر فورس) فقط فردی که به نمایندگی از سوی گردشگران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کارگزار جهت پیگیری ، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر گردشگران در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمی باشند .

تبصره : کارگزار موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفتر رسمی خود ثبت و به گردشگر اعلام نماید .

ماده 14 : رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی گردشگر الزامی بوده و همچنین گردشگر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد لذا عواقب ارتکاب هر گونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیاناً در کشور مقصد غیر مجاز بوده ، بر عهده گردشگر است و چنانچه از این بابت کارگزار جریمه ای پرداخت نماید و می تواند با ارائه مستندات ، هزینه انجام شده را از گردشگر مسترد نماید .

تبصره : کارگزار موظف است کلیه موارد مربوط به مقررات خاص کشورها (از جمله ممنوعیت های دارویی ، رفتاری ، فرهنگی و ... ) را به طور کامل به گردشگران توضیح داده و به صورت کتبی اعلام نماید .


ماده 15 : ویزا

با توجه به اینکه پروسه صدور ویزا زمان بر است جهت در نظر گرفتن شرایط مساعد برای مسافر همزمان با آن برای بلیط و هتل نیز اقدام می شود در صورتیکه ویزای مسافر مرفوض گردد یا با تاخیر صادر شود کلیه هزینه های ابطال به عهده وی می باشد .

درصورتیکه مسافرت به صورت گروهی و خانوادگی باشد ، اگر روادید هر یک از گردشگران مرفوض یا با تأخیر دریافت شود بقیه گردشگران ملزم به استفاده از خدمات درخواستی و در صورت عدم استفاده می بایست کلیه هزینه های مربوط به ابطال را با در نظر گرفتن مفاد ماده 12 این قرارداد پرداخت نماید .

در خصوص بستگان درجه یک (پدر ، مادر ، همسر و فرزندان مجرد ) هزینه ویزا ، بلیط و یک شب اقامت کسر و مابقی مسترد می شود .

ماده 16 : چنانچه صدور روادید و تحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانه های در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد ، گردشگر بایستی مقدمات سفر خود را قبلاً آماده نموده باشد .

ماده17: حفظ اموال و مدارک شخصی در طول سفر و گشتهای شهری کشور مقصد به عهده گردشگر بوده و در صورت مفقود شدن آن مسئولیتی متوجه مدیر گشت یا کارگزار یا راهنمای تور نخواهد بود.

ماده 18 : گردشگر موظف است هنگام ثبت نام معادل 50 درصد هزینه کل تور را در قبال اخذ رسید پرداخت و تا یک ماه قبل از پرواز الباقی هزینه های گشت را تسویه نماید .

ماده19 : ارائه ضامن معتبر حسب نیاز گشت هایی که احتیاج به معرفی ضامن یا ارائه ضمانتنامه معتبر دارد از سوی گردشگر الزامی بوده و در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه جهت انجام مصاحبه با گردشگر و یا انگشت نگاری به منظور صدور روادید ، گردشگر بایستی با هماهنگی کارگزار در موعد مقرر کنسولگری سفارتخانه ذیربط حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید و چنانچه به دلیل عدم انجام امور مذکور روادید از سوی سفارتخانه صادر نگردد ، جرائم تعیین شده در ماده 12 این قرارداد اخذ خواهد شد .

تبصره : در صورتیکه گردشگر کلیه مدارک مورد نیاز را به موقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت مقرر در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد ولی به هر علت سفارت از صدور روادید خودداری نماید ، کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینه های آن دسته از اقداماتی که برای اجرای گشت صورت پذیرفته است (برابر مستندات) به عنوان هزینه های انجام شده به گردشگر خواهد بود.

ماده 20 : گردشگر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت شخصاً بایستی هزینه های مربوطه را جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت پرداخت نماید ، در غیر اینصورت کارگزار مربوطه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت .

در خصوص عدم ارائه هر گونه خدمات از سوی کارگزار از جمله ترنسفر و یا گشت شهری ، گردشگر موظف است آنرا با هزینه شخصی انجام داده و جهت دریافت مبلغ فاکتور را به کارگزار ارائه نماید .


ماده 21 : ترنسفر

در مورد ترنسفر مسافر موظف است در صورت عدم حضور مجری با شماره پشتیبانی موجود در واچر تماس حاصل نموده و در صورت عدم حصول نتیجه ، مدارک آنرا بابت دریافت وجه ترنسفر به شرکت ارائه دهد .

گردشگر موظف است طبق مقررات شرکتهای هواپیمایی در خصوص ساعات حضور در فرودگاه ، جهت انجام پرواز ، به موقع در فرودگاه حاضر باشد و هزینه از دست دادن پرواز (Noshow) به دلیل انجام نشدن ترنسفر برگشت جزء هزینه های قابل قبول کارگزار نمی باشد .

ماده 22 : در صورتیکه هنگام ابطال گشت توسط گردشگر ، روادید گردشگر اخذ شده باشد ، کارگزار مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید خواهد بود .

ماده 23 : هرگونه افزایش غیر ارادی در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ بلیط و یا سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی کارگزار به تایید سازمان، گردشگرموظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده از سوی کارگزار می باشد.

پرداخت عوارض خروج از کشور بر عهده گردشگر می باشد .

پرداخت سایر عوارضی که کشور مقصد تحت عنوان مالیات از توریست اخذ میکند به عهده گردشگر می باشد .

ماده24 : چنانچه گردشگر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشورهای مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند، گردشگر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کارگزار با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود. سرپرست گشت نیز موظف به همکاری جهت بازگشت گردشگر به کشور می باشد و هیچ نوع مسولیتی در این خصوص متوجه کارگزار نخواهد بود.

ماده 25 : در صورتی که برنامه گشت ارائه شده توسط کارگزار در طول سفر عیناً به اجرا گذاشته نشود و یا بالاتر (در سطحی عالی تر) از آنچه در قرارداد توافق شده، ارائه نگردد گردشگر مجاز است موارد را با ارائه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و کارگزار موظف به جلب رضایت گردشگر می باشد و در صورت بروز اختلاف رای سازمان به عنوان حکم مورد پذیرش طرفین قرار خواهد گرفت.

ماده 26 : در صورتی که گردشگر در خارج از کشور مستقلاً و خارج از برنامه گشت ارائه شده نسبت به خریداری خدمات اختیاری اقدام نموده و در آن شرکت نماید، هزینه و مسئولیت عواقب آن در خصوص بروز حوادث بر عهده گردشگر خواهد بود.

ماده 27 : کارگزار موظف است در صورتی که روادید دارای شرایط خاصی از جمله مدت اقامت محدود، مدت زمان معین برای ورود به کشور مقصد از تاریخ صدور روادید باشد، ضمن ارائه توضیحات کامل به گردشگر، می بایست تصویر روادید را به تایید گردشگر رسانده و ضمیمه قرارداد نموده و محدودیتهای یاد شده را در حاشیه قرارداد مکتوب نماید.

ماده 28 : کارگزار موظف است مطابق با دستورالعمل بیمه ابلاغی از سوی سازمان، اقدامات لازم را در خصوص پوشش بیمه ای تکلیفی و اختیاری به عمل آورده و در صورت بروز هر نوع حادثه ای در طول سفر علاوه بر اقدام بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش نسبت به همکاری و مساعدتهای لازم در این خصوص اقدام نماید.

ماده 29 : کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه گردشگر و شرایط سنی همراهان بر عهده کارگزار می باشد. لذا در صورت قصور در این زمینه توسط کارگزار، کلیه هزینه ها و خسارات بر عهده کارگزار خواهد بود.

 ماده 30 : امضای قرارداد :

کارگزار یا نمایند وی موظف است هنگام عقد قرارداد توضیحات لازم را در خصوص مواد قرارداد و تبصره های آن به گردشگر ارائه نماید همچنین کارگزار موظف است پس از عقد و امضای قرارداد با گردشگر یک نسخه امضا شده از آن را که ممهور به مهر دفتر شده است را تحویل گردشگر و یک نسخه نزد خود نگهدارد .

در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت اینترنتی طبق بند "ی " ماده 2 انجام می شود.

امضای الکترونیکی (Electronic Signature) : عبارت از هر نوع علامت‌منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده به «‌داده پیام» است که برای شناسائی امضاء‌کننده«‌داده پیام» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در قراردادهای حضوری امضای مسافر که به صورت مکتوب با قلم نوری انجام می شود به معنای تایید مفاد قرارداد خواهد بود .

ماده 31 : کارگزار متعهد است که برنامه سفر و گشت مورد توافق را به طور کامل و دقیق انجام دهد لیکن در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل جنگ ، شورش ، اقدامات تروریستی ، اعتصاب و مشکلاتی از این دست که از کنترل کارگزار خارج باشد و سبب ابطال یا تغییر برنامه شود یا مسافر درخواست ابطال سفر را دهد مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود و مبالغ مربوطه به میزان دریافتی از تامین کننده اصلی خدمات به مسافر مسترد می گردد .

مبنای وضعیت فورس ماژور ، بخشنامه های صادره وزارت امور خارجه می باشد .

ماده 32 :کارگزار متعهد است در صورت بروز هر گونه اتفاقی برای گردشگر یا گردشگران در کشور مقصد نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور را از موضوع مطلع سازد .

ماده 33 : کارگزار موظف است در قبال دریافت مدارک گردشگر اعم از گذرنامه ، شناسنامه و ... همچنین کلیه وجوه واریزی از سوی ایشان نسبت به صدور رسید در سربرگ رسمی خود با ذکر تاریخ اقدام نماید .

کارگزار موظف است شماره حسابی را که لازم است هزینه های سفر به آن واریز شود را در ذیل قرارداد ذکر نماید .

ماده 34 : حل اختلاف

رسیدگی به هر گونه اختلاف فی مابین طرفین قرارداد با ارائه دلایل بر عهده سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجرا است .

این قرارداد در دو نسخه مشتمل بر 34 تنظیم که هر کدام حکم واحد داشته و بر اساس مواد 230 و 221 و 10 قانون مدنی بوده که برای طرفین و یا قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع می باشد .

  • تمام خدمات این وبسایت بر حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشد.
  • فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  • کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به آژانس هواپیمایی و جهانگردی امپراتور پرواز ایرانیان می باشد.
  • استفاده از اطلاعات و فیلم های این وبسایت تنها با کسب مجوز مکتوب امکانپذیر است. در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد.
پشتبانی آنلاین
هواپیما
مقصد
تور
هتل